Asiakkaat

Asiakkaitamme

Telia Finland

Telia tarjoaa laajasti AIS Finlandin puheentallennuspalveluita yritys- ja yhteisöasiakkailleen. Olemme tiiviissä yhteistyössä Telian kanssa kehittäneet tallennuspalvelujamme niin, että ne vastaavat Telian suuren ja monimuotoisen asiakaskunnan tarpeita laajasti erilaisissa ja eri kokoisissa puhepalveluissa. Erityisesti olemme panostaneet palveluidemme käytettävyyteen, turvallisuuteen ja käyttövarmuuteen.

Asiakas:

AIS Finland valittiin puheentallennuskumppaniksi ohjelmiston ominaisuuksien sekä tietoturvakriteerien perusteella. Mahdollisuus integroida Telian omiin hallintajärjestelmiin oli myös yksi laatukriteereistä. Asiakas web portaalin helppokäyttöisyys oli myös tärkeä.

AIS Finlandin puheentallennuksella pystymme tarjoamaan asiakkaillemme laadukasta lisäpalvelua jo olemassa oleviin palveluihimme.

Telia Finland

Maahanmuuttovirasto

AIS Finlandin ja Maahanmuuttoviraston pitkäaikainen asiakassuhde alkoi jo vuonna 2005. Toimittamamme puheentallennusjärjestelmä on toteutettu niin, että kaikki sisääntuleva ja uloslähtevä liikenne tallennetaan tietoturvallisesti kaikissa maahanmuuttoviraston toimipaikoissa ympäri Suomen. Yhteensä puheluita tallennetaan 300 000 asiakaspuhelua vuodessa.

Asiakas:

Olemme olleet erittäin tyytyväisiä AIS Finlandin toimittamaan  puheentallennusratkaisuun. Helppokäyttöinen käyttöliittymä sekä tietoturva-vaatimukset, puheluiden kryptauksesta lähtien, ovat täyttäneet kaikki viranomaismääräykset. Tämän lisäksi AIS Finlandin ja laitevalmistajan tekniset asiantuntijat ovat pystyneet räätälöimään järjestelmämme erikoisvaatimustemme mukaisesti.

Maahanmuuttovirasto

 

United Bankers

Yhteistyö United Bankersin ja AIS:n kanssa alkoi jo vuosituhannen vaihteessa, jolloin AIS toimitti jo silloin Aleksanterinkadulla sijainneen UB:n dealing-saliin kaksi alaliittymään kytkettyä erillistä tallenninta. Tuolloin olimme ainoa toimittaja Suomessa, jolla oli kiintolevyn sisältämiä yksittäisiä alaliittymiin kytkettyjä tallentimia. Tilanne kehittyi muutama vuosi sen jälkeen ja nyt valtaosa tallennusjärjestelmätekniikasta on liitetty UB:n vaihteen yhteyteen.

Pankkiryhmistä riippumaton sijoitustuotteita ja -palveluita tarjoava United Bankers ja operaattoreista riippumaton AIS Finland sopivat keskitetystä puheluiden tallennusjärjestelmän toimittamisesta kesällä 2013. Apresa puheentallennusjärjestelmä tallentaa keskitetysti serverille kaikki UB:n tulevat ja lähtevät puhelut.

Asiakas:

Puheluiden tallennus tukee ydinliiketoimintaamme, sillä sijoituspalvelulaki velvoittaa sijoituspalveluyrityksiä tallentamaan asiakkaidensa puhelut. Puheluiden tallentaminen tapahtuu AIS Finlandin toimittamalla tallennusalustalla automaattisesti. Vuosien varrella UB:n puhealustan infrastruktuuri on muuttunut, mutta AIS Finlandin joustavan tallenninjärjestelmän avulla uusi tekniikka on ollut helppo implementoida. Helpon Web-käyttöliittymän avulla löydämme serverille tallennetut puhelut helposti ja palvelemme asiakkaitamme nopeasti myös, jos epäselviä tapauksia esiintyy.

Kari Ahonen / IT-päällikkö

Plussa Suomi Oy

Plussa Suomi Oy on energia-alan asiantuntija organisaatio, joka tarjoaa sähköön ja energiaan liittyviä palveluita ja ratkaisuja. Uuden MiFID 2 lainsäädännön myötä myös Plussa Suomi on velvollinen tallentamaan asiakaspuhelut ja tarvittaessa säilyttämään asiakaspuhelut 5 vuotta. Plussa Suomi kartoitti markkinoilla olevat mahdollisuudet ja päätyivät AIS Finlandin tallennusratkaisuun. Ratkaisulle asetettuja vaatimuksia olivat mm.: kaikkien puheluiden tallennus, helppokäyttöisyys puheluiden hakutoiminteissa,  tietoturvallisuus sekä applikaatio Androidille että tablet laitteen käyttäminen asiakaspalvelussa. Myös operaattori riippumattomuus oli yhtenä kriteerinä. Tallennuksen on toimittava operaattorin vaihdosta huolimatta.

Asiakas:

MiFID2 myötä jouduimme pohtimaan miten voimme tallentaa asiakaspuhelumme. Asiakaspalvelumme päätelaiteympäristönä meillä on sekä mobiili että tablettipäätelaitteita. Käytössämme on myös useampi kuin yksi operaattori. AIS Finland pystyi asetettujen vaatimustemme mukaisesti tarjoamaan puheluiden tallennuksen. Myös tietoturvaan sekä MiFID2 liittyvät vaatimukset olivat AIS Finlandin ratkaisussa erinomaisesti huomioitu.

Minun motto on : Plussa tason palvelua kelloon katsomatta. Samaa odotan myös meidän palveluntarjoajilta ja yhteistyökumppaneilta. Mikäli teillä on tarve puheluiden tallennukseen, suosittelen lämpimästi yhteydenottoa AIS Finlandiin.

Mikko Susi, Partner