APRESA-puheentallennusjärjestelmän yleiset ominaisuudet

 

Tallennuksiin pääsy

Tallennuksia säilytettään AIS Call-Rec-järjestelmässä ja niitä voidaan kuunnella ja hallinnoida kaikkien yleisimpien selaimien kautta. AIS Call-Recin verkkokäyttöliittymä on käyttäjäkohtainen ja salasanasuojattu, joten jokaiselle käyttäjälle voidaan antaa pääsy vain heidän omiin tallenteisiinsa. Tavallisesti AIS Call-Rec-järjestelmä asennetaan siten, että kaikki tallenteiden hakeminen, kuuntelu ja järjestelmän asetusten määrittely tehdään verkkokäyttöliittymän kautta. Tarvittaessa tallenteisiin pääsy voidaan tehdä myös suoraan AIS Call-Rec-järjestelmän kautta, jolloin LAN-yhteyttä ei tarvita.

 

Hakutoiminnot

Tallenteita voidaan hakea kaikkien puheluun liitettyjen parametrien avulla, kuten päivämäärä, kellonaika, puhelun kesto, soittajan tai vastaanottajan puhelinnumero tai käyttäjätunnus, alanumero, IP-osoite, puhelun suunta tai puheluun liitetty muistiinpano. Parametriyhdistelmiä on mahdollista tallentaa pikahauiksi, joka helpottaa usein tehtäviä samanlaisia hakuja.

 

Käytön seuranta

Tarvittaessa AIS Call-Rec voi kerätä lokitietoja, joiden avulla voidaan nähdä, kuka on käyttänyt tallennusjärjestelmää ja mitä tallennuksia käyttäjät ovat kuunnelleet. Erityisesti sellaisia ympäristöissä, joissa tiedon koskemattomuutta ja yksityisyyttä on tarpeen suojella, on tämä ominaisuus arvokas työkalu, jolla voidaan varmistaa, että tallennusjärjestelmän käyttöä ja puheluiden tallentamista koskevia sääntöjä noudatetaan.

 

Reaaliaikainen seuranta

AIS Call-Rec järjestelmä sisältää ohjelman puheluiden reaaliaikaiseen seurantaan. Esimies voi käyttää sitä nähdäkseen, mitkä puhelut ovat aktiivisia ja kuunnella niitä reaaliajassa.

 

AIS Call-Rec -asiakasohjelma (client)

AIS Call-Rec-järjestelmä sisältää myös Windows-asiakasohjelman (client), jonka avulla on mahdollista tallentaa näytön tapahtumat puhelun ajalta, manuaalisesti lisätä muistiinpanoja tallenteeseen, aloittaa ja pysäyttää tallennus, merkitä puhelu tallennettavaksi tai hiljentää osia tallennuksesta. Lisää ominaisuuksia AIS Call-Rec-asiakasohjelmaan tullaan lisäämään tulevaisuudessa.

 

Yhteensopivuus

AIS Call-Rec-tallennusjärjestelmä on yhteensopiva useimpien VOIP protokollien kanssa, kuten mm. SIP, H323, Siemens HFA, Avaya, AASTRA, Ericsson, UniStim (Nortel), H.248 Megaco, Cisco SCCP (Skinny) ja MS Lync 2013. AIS Call-Rec on yhteensopiva myös useimpien TDM Digital protokollien kanssa. Apresa tukee myös CSTA yhteyksiä Unify Openscape Businness, Openscape 4000 ja Avaya alustoilla.

 

Järjestelmäintegraatio ( AIS Call-Rec API)

Useimmissa tapauksissa AIS Call-Rec-tallennusjärjestelmä riittää ainoaksi ratkaisuksi organisaation kaikkiin tallennustarpeisiin. AIS Call-Rec-järjestelmä sisältää kuitenkin työkalut ja mahdollisuuden vastaanottaa komentoja kolmannen osapuolen ohjelmilta sekä jakaa tallenteita ja muita tietoja CRM- ja DMS-ohjelmien kanssa. Tätä kautta tallennuksen aloitus-, pysäytys- ja hiljentämiskomennot voidaan kytkeä asiakkaan omasta ohjelmistosta ja tallenteet voidaan yhdistää tiettyihin asiakirjoihin tai asiakkaisiin automaattisesti. AIS Call-Rec API on saatavilla AIS Call-Rec-tallennusjärjestelmään ilman erillistä korvausta.

 

Passivinen/aktiivinen tallennus (SIP/VoIP)

Useimmissa tapauksissa VoIP-liikenteen tallennus tehdään peilaamalla VoIP dataliikenne tallennusjärjestelmään. AIS Call-Rec-järjestelmä voi kuitenkin käyttää myös nk. aktiivista tallennusprofiilia, joka toimii myös PBX-järjestelmän automaattisissa neuvottelupuheluissa, jolloin AIS Call-Rec vastaa kuten neuvottelun osallistuja ja aloittaa tallennuksen. Aktiivinen tallennus ei ole välttämättä passiivista tallennusta parempi, mutta se on erityisen hyödyllinen tilanteissa, missä porttipeilaus ei ole helppoa tai mahdollista.

 

Mobiilitallennus

AIS Call-Rec tukee useita mobiilitallennustapoja, kuten mm. :

  • Tallenna & Säilytä: Puhelin tallentaa puhelun ja vie sen AIS Call-Rec-järjestelmään säilytettäväksi
  • Suoratallennus: Puhelu reititetään AIS Call-Rec-palvelimen kautta tallennettavaksi.

 

Useiden toimipisteiden tallennus

Jos tallennuksia halutaan tehdä useissa toimipisteissä, AIS Call-Rec voidaan määritellä siten, että puhelut tallennetaan paikallisesti toimipisteissä ja ohjataan sitten keskitettyyn tietokantaan / tallennustilaan, jolloin tallenteisiin pääsy ja niiden arkistointi on helppoa.

 

Päivitettävyys

AIS Call-Rec järjestelmää kehitettään jatkuvasti. AIS Finland haluaa tarjota asiakkailleen jatkuvasti uusia mielenkiintoisia ominaisuuksia ja huolehtia siitä, että asiakkaittemme järjestelmät ovat aina ajan tasalla. AIS Call-Rec järjestelmän päivittäminen on mahdollista tehdä sekä online- että offline tilassa suoraan käyttöliittymän kautta.

 

Yhteystiedot

AIS Finland Oy

Osoite Pakkamestarinkatu 1B, 00520 Helsinki
Puh +358 9 2471 2951 (toimisto)
Email service@aisfinland.fi

Seuraa meitä

 
 

RSS